سئو سایت پزشکی

The importance of medical site SEO

طراحی سایت پزشکی می تواند نقش بسیار موثری در پیشرفت و معروفیت بیشتر کلینیک های درمانی و پزشکان داشته باشد. اما ویژگی های سایت پزشکی در میزان تاثیر آن نقش بسیار مهمی دارد. در صورتی که در طراحی سایت های پزشکی به اصول سئو اهمیتی داده نشود، در نهایت سایت طراحی شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار نخواهد بود. به همین دلیل برای رونق بخشیدن به سایت های پزشکی و افزایش مخاطبان این سایت ها، باید از سئوکاران حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که رعایت اصول سئو در سایت نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. بنابراین هر کسی قادر به رعایت این اصول در سایت پزشکی نمی باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با اهمیت و اصول سئو سایت پزشکی، به طور کامل آشنا کنیم.

 

 

سئو سایت پزشکی چیست؟

به طور کلی سئو سایت پزشکی به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که برای بهینه سازی سایت انجام می شود. یعنی موجب می شود تا سایت پزشکی مورد نظر در موتورهای جستجو از رتبه خوبی برخوردار شوند. طراحی سایت، تولید محتوا باکیفیت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، لینک دهی اصولی و … همگی از کارهایی هستند که در سئو نمودن سایت انجام می شوند. تمامی این فعالیت ها باید مطابق با اصول و استانداردهای گوگل انجام شوند. بنابراین داشتن تخصص و مهارت کافی در زمینه سئو، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل نیاز است تا سئو و طراحی سایت توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود.

سئو سایت پزشکی موجب می شود تا سایت مورد نظر بازدید بیشتری داشته باشد. به همین دلیل در جذب مخاطبان بیشتر نقش بسیار موثری دارد. وب سایت های مختلفی در زمینه پزشکی طراحی شده اند، که رعایت سئو می تواند به بیشتر دیده شدن آن ها کمک نماید. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد برای پیدا کردن پزشک مورد نظر خود در فضای اینترنت به جستجو می پردازند، پزشکان به راحتی می توانند از این فضا برای جذب مخاطبان بیشتر کمک بگیرند. از طرفی با توجه به رقابت شدید در زمینه های مختلف پزشکی، سئو نمودن سایت پزشکی کاملا ضروری است.

 

 

هدف های سئو در سایت پزشکی

هدف اصلی سئو سایت پزشکی کمک به شناخته شدن پزشک و یا کلینیک درمانی است. که می تواند در افزایش بیماران و معروفیت پزشک نقش بسیار موثری داشته باشد. به طور کلی سئو نمودن سایت پزشکی به منظور دستیابی به اهداف زیر انجام می شود.

  1. بهبود و گسترش فعالیت پزشک یا کلینیک درمانی
  2. جذب مخاطبان بیشتر
  3. بالا بردن میزان رضایت مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان سایت
  4. معروفیت پزشک یا کلینیک پزشکی در سطح جهانی
  5. برندسازی برای پزشک
  6. افزایش میزان بازدید از سایت
  7. بالا بردن میزان ترافیک سایت
  8. کمک به بهبود دیجیتال مارکتینگ سایت پزشکی
  9. ایجاد رتبه خوب در موتورهای جستجو

 

مراحل سئو سایت پزشکی

پیش تر اشاره شد که سئو سایت پزشکی یک فعالیت کاملا تخصصی است. بنابراین برای سئو سایت باید مراحل زیر را طی نمود.

  • طراحی سایت: اولین قدم طراحی سایت پزشکی است. طراحی سایت باید دارای دامنه متناسب با خدمات پزشک باشد. بنابراین در ابتدا باید نام مناسبی را تحت عنوان برند پزشک انتخاب نمود. توجه داشته باشید که طراحی سایت باید به گونه ای باشد که در موبایل نیز بتوان به راحتی خدمات سایت را اجرا نمود.
  • انتخاب کلمات کلیدی: انتخاب نمودن کلمات کلیدی مناسب از مهم ترین بخش های سئو سایت پزشکی است. کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارند. به همین دلیل باید کاملا هوشمندانه و متناسب با خدمات سایت انتخاب شوند. به طور مثال اگر می خواهید خدمات پزشکی (مثلا: عمل بینی) خود را در تهران ارائه دهید، بهتر است از کلمه کلیدی (عمل بینی در تهران) نیز در سایت استفاده نمایید.
  • تولید محتوا مناسب: مرحله بعدی سئو سایت پزشکی، تولید محتوای مناسب و مفید برای سایت است. برای سئو سایت باید محتواهایی را در آن بارگذاری نمایید که در رابطه با خدمات پزشکی مرتبط با سایت باشند. همچنین این مطالب باید کاملا آموزنده و جذاب باشند. تا مخاطب ترغیب شود که آن ها را تا انتها مطالعه نماید. فراموش نکنید عدم وجود محتوای مناسب، شانس افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو به صفر می رساند.
  • تهیه ویدیو جذاب: در ادامه بهتر است از محتواهای ویدیویی مناسب برای سئو سایت پزشکی استفاده کنید. ویدیوها معمولا بازخورد زیادی دارند و می توانند جذابیت سایت شما را چند برابر کنند. فراموش نکنید که برای تهیه این ویدیوها نیازی به هزینه های گزاف نیست. بلکه کافی است با یک دوربین باکیفیت در فضایی مناسب ویدیو تهیه کنید. همچنین قرار دادن یک لیست از گفتگوهای پزشکی در سایت و دایرکتوری می تواند در سئوی سایت بسیار موثر باشد.

 

 

اهمیت سئو در سایت پزشکی

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که سئو سایت پزشکی چه ضرورتی دارد. با توجه به بررسی های انجام شده روی موتورهای جستجو، مشخص شده کاربران معمولا از 4 تا 5 سایت ابتدایی بازدید می نمایند. بنابراین در صورتی که سایت پزشکی مورد نظر جزو رتبه های برتر موتورهای جستجو باشد، امکان بازدید از آن افزایش می یابد. در نهایت مخاطبان بیشتری با پزشک یا کلینیک پزشکی مورد نظر آشنا خواهند شد. این یکی از بهترین و موثرترین روش های بازاریابی و تبلیغات مراکز درمانی و پزشکی است.

همانطور که گفته شد سئو سایت پزشکی موجب می شود تا سایت پزشکی مورد نظر جزو ابتدایی ترین وب سایت های نمایش داده شده در گوگل باشند. از طرفی مخاطبان معمولا به سایت های ابتدایی در گوگل اعتماد بیشتری دارند. همچنین سئو نمودن سایت پزشکی می تواند به عنوان تبلیغات اجتماعی سایت نیز عمل کند. بنابراین امکان برند سازی و محبوبیت پزشک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. دلیل دیگری که منجر به ضرورت سئو در سایت پزشکی می شود، نقش آن در اجرای بهتر و سریع تر سایت است. از آنجایی که سئو منجر به بهینه سازی سایت می شود، سرعت اجرای آن را نیز افزایش می دهد.

از طرفی سئو سایت پزشکی مانند این است که پزشک در بهترین منطقه یک شهر مطب داشته باشد. زیرا تاسیس مطب در بهترین قسمت شهر، موجب می شود تا افراد بسیار زیادی آن را ببینند و به آن توجه کنند. در صورتی که وب سایت پزشکی نیز سئو شده باشد، مانند این است که مطب یا کلینیک در بهترین منطقه شهر واقع شده باشد. زیرا اکثر افرادی که به دنبال پزشک و مطالب پزشکی هستند، با سایت مورد نظر روبرو خواهند شد. بنابراین سئو در سایت پزشکی می تواند به افزایش مخاطبان و در نهایت درآمد بیشتر پزشک کمک نماید.

 

 

نکات طلایی سئو سایت پزشکی

  • سئو فنی سایت: ابتدایی ترین نکته سئو سایت پزشکی، انجام بهینه سازی به صورت فنی است. به این منظور که طراحی سایت به گونه ای باشد که توانایی پیشگیری از ورود گوگل بات ها را به سایت را داشته باشد. از طرفی سایت طراحی شده باید به راحتی ایندکس شود. در غیر این صورت نمی تواند به رتبه بندی در گوگل برسد.
  • ریسپانسیو بودن سایت: از دیگر نکات بسیار مهم در سئو سایت پزشکی، ریسپانسیو بودن آن است. به این منظور که تمامی دستگاه های متصل به اینترنت، مانند گوشی های موبایل، لپ تاپ، تبلت و … به راحتی بتوانند سایت را باز کنند و از خدمات آن استفاده نمایند.
  • استفاده از سرورهای قدرتمند: در برخی از مواقع افراد برای لود کردن یک سایت به مشکل برخورد می کنند و مجبورند زمان زیادی را صبر کنند. در این صورت از بازدید سایت منصرف می شوند و ترجیح می دهند از وب سایت دیگری بازدید نمایند. موتورهای گوگل نیز نسبت به ضعف قدرت لود سایت، همین واکنش را نشان می دهند. بنابراین در صورتی که سایت پزشکی طراحی شده زمان زیادی برای بارگذاری نیاز داشته باشد، گوگل آن را جزو رتبه بندی های خود قرار نمی دهد. بنابراین سرور ارائه دهنده “هاست” سایت مورد نظر باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.
  • لینک سازی: از دیگر نکات کلیدی در سئو سایت پزشکی، لینک سازی صحیح است. بک لینک ها می توانند در افزایش قدرت سایت نقش بسیار مهمی داشته باشند. به همین دلیل است که سایت های دارای بک لینک برای گوگل بسیار محبوب و مورد اعتماد هستند. زیرا چرخیدن در محیط گوگل از طریق لینک های انجام می شود. با توجه به این موضوع برای سئو سایت و جلب اعتماد موتورهای جستجو گوگل نیاز است تا در طراحی سایت پزشکی، از لینک های مرتبط نیز استفاده شود.

 

 

افزایش کیفیت و رتبه سئو سایت پزشکی

طراحی سایت، تجربه کاربری و سئو داخلی از مهم ترین نکاتی هستند که به بهینه سازی و سئو سایت پزشکی کمک می نمایند. در صورتی که این اصول ابتدایی به درستی شکل بگیرند، به معنای رعایت اصول اولیه سئو سایت است. به طور کلی برای این که بتوانید وب سایت خود را در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید. کارهای زیر از رایج ترین و ابتدایی ترین کارهایی هستند که می توانند به سئو بهتر سایت کمک کنند.

  • آنالیز نمودن سایت رقبا
  • اصلاح ساختار صفحه سایت و بهبود آن
  • بهینه سازی صفحات سایت برای افزایش سرعت اجرا شدن آن ها
  • بررسی و جستجوی کلمات کلیدی پر بازدید و مرتبط با سایت پزشکی مورد نظر
  • جستجو و آنالیز محتواهای تخصصی پزشکی با توجه به موضوع سایت
  • تجزیه و تحلیل نمودن سایت ها و محتواهای برتر
  • بهینه سازی لینک ها و تصاویر موجود در سایت
  • رعایت سئوی محلی

یکی از سوالاتی که ممکن است در رابطه با سئو سایت پزشکی ایجاد شود، امکان بازاریابی از طریق سایت است. تولید محتواهای پزشکی با کیفیت و مناسب برای سایت پزشکی می تواند روش بسیار قدرتمندی از بازاریابی پزشکی باشد. زیرا محتواهای جذاب، کاربردی و درست می توانند بیماران را جذب نمایند و آن ها را ترغیب کنند تا با پزشک گفتگوی آنلاین داشته باشند. در این صورت احتمال مراجعه حضوری بیماران نیز به وفور افزایش می یابد. از طرفی مخاطبان مطالب و نام سایت مورد نظر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. که همین موضوع منجر به معروفیت و محبوبیت بیشتر پزشک در میان مخاطبین می گردد.

عوامل موثر بر سئو سایت پزشکی

برای افزایش میزان بازدید سایت های پزشکی، نیاز به یک رویکرد جامع در جستجو می باشد. اما برای سئو سایت پزشکی باید تمامی نکات فنی بهینه سازی سایت مورد توجه قرار گیرند. در موتورهای جستجو سایت هایی در رتبه های بالا قرار می گیرند که از محتوای با کیفیتی برخوردار باشند. بنابراین تولید محتوا مناسب از مهم ترین عوامل موثر بر سئو سایت است. از طرفی سئو سایت رویکردی چند وجهی دارد، که تمامی این اجزا باید کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند. در این صورت میزان بازدید از سایت افزایش می یابد.

از طرفی روش های جذب مخاطب از دیگر عوامل موثر بر سئو سایت پزشکی است. بنابراین برای طراحی سایت پزشکی بهتر است از سئوکارانی کمک بگیرید که کاملا با این روش ها آشنایی دارند. اطلاعات موجود در سایت، محتواهای تولید شده، کلمات کلیدی و گفتگوی پزشک با مخاطبان از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت می باشند. بهینه سازی سایت، آنالیز ساختار کلی سایت و رتبه بندی انحصاری آن از دیگر عوامل موثر بر سئو سایت های پزشکی می باشند.

 

 

هزینه سئو سایت پزشکی

هزینه سئو سایت پزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. کلمات کلیدی، میزان رقابت در حوزه پزشکی مورد نظر، محلی بودن سایت و … از مهم ترین عواملی هستند که در تعیین هزینه سئو نقش دارند. به طور کلی در سئو سایت های پزشکی خدمات متنوعی ارائه می شود. که مهم ترین آن ها افزایش رتبه سایت مورد نظر در موتورهای جستجو است. رفع مشکلات فنی سایت و بررسی رتبه رقبا نیز از دیگر مواردی است که در سئو سایت باید رعایت شود. بنابراین تمامی این عوامل در تعیین هزینه نهایی سئو سایت نقش دارند. به طور کلی زمانی که طراحی و سئو سایت را به شرکت های متخصص و مجرب در این زمینه می سپارید، ابتدا شرایط سایت شما مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با توجه به وضعیت سایت و اهداف سئو هزینه نهایی طراحی سایت و سئو نمودن آن به شما اعلام می شود.

 

بهترین روش سئو در سایت پزشکی

یکی از سوالاتی که ممکن است برای پزشکان ایجاد شود، بهترین روش برای سئو سایت پزشکی است. پزشکان بسیار زیادی هستند که برای سئوی سایت خود و دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو، هزینه های گزاف پرداخت می نمایند. اما برای دستیابی به رتبه های خوب در موتورهای جستجو، حتما نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست. سئو مناسب سایت می تواند راحت ترین و کم هزینه ترین روش برای رسیدن به رتبه های خوب در گوگل باشد. برای سئو سایت نیز بهتر است از کلمات کلیدی حاوی محل کلینیک، نام پزشک و … مانند کلینیک دندانپزشکی در پاسداران، استفاده نمایید. در این صورت مخاطبان شما هدفمندتر خواهند شد، بنابراین می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

 

 

سوالات متداول در رابطه با سئو سایت پزشکی

علاوه بر موارد فوق ممکن است سوالات دیگری نیز در رابطه با سئو سایت پزشکی ایجاد شود. از رایج ترین سوالات در رابطه با سئو در سایت پزشکی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سئو سایت پزشکی در افزایش درآمد پزشکان چه تاثیری دارد؟

سئو نمودن سایت پزشکی منجر به بهینه سازی آن در موتورهای جستجو می شود. بنابراین باعث می شود تا با جستجو کلمات مرتبط، سایت شما در چند محتوای اول گوگل دیده شود. این موضوع موجب می گردد تا افراد بیشتری از سایت پزشکی بازدید نمایند. در نهایت مراجعه کنندگان افزایش می یابند و درآمد شما نیز بیشتر می شود.

  • سئو نمودن سایت پزشکی بهتر است یا تبلیغات در فضای گوگل؟

از آنجایی که تبلیغات در فضای گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد، افراد بسیار زیادی از این روش تبلیغات استفاده می نمایند. اما به طور کلی هزینه تبلیغ در گوگل به دلار محاسبه می شود و همین موضوع منجر به افزایش هزینه های تبلیغ در گوگل می گردد. بنابراین در ایران بهترین روش برای تبلیغات در موتورهای جستجو، سئو نمودن سایت است. این موضوع موجب می شود تا سایت شما برای مدت زمان بیشتری در مطالب اول گوگل نمایش داده شود.

  • سئو سایت پزشکی باید توسط چه کسی انجام شود؟

برای طراحی و سئو نمودن سایت پزشکی بهتر است از شرکت های متخصص در زمینه طراحی سایت پزشکی کمک بگیرید. فراموش نکنید شرکتی را انتخاب نمایید که از افراد متخصص و مجرب کمک می گیرند. زیرا بسیاری از این شرکت ها طراحی سایت را به افراد کارآموز می سپارند. در صورتی که افراد متخصص سئوکار از الگوریتم ها و استانداردهای گوگل کاملا مطلع هستند و بر اساس آن سایت شما را طراحی می نمایند.